ShoutMix chat widget
jom guling2 kat sini. :D! let's we shared our stories, feelings.. sharing is caring tau.. sila tinggalkan pesanan di shoutmix yaa.We may not be aware, but let us remember that Allah is watching us always :)

followers terbaik !

thanks 4 visiting! haha!

Monday, December 5, 2011

Jom lah bercinta . :)

Assalamualaikum, readers... good morning, good afternoon, good evening, good night. :D
how are u today? good? if u are good now.. say alhamdulillah... :)
Alhamdulillah.. syukur kepadaNYA aku diberi peluang untuk pergi kem ibadah last week. dengan keizinannya, kem tu semua berjalan dgn lancar. :)
Tempat : Masjid Putra, Putraja
Tarikh : 2-4 Disember 2011
Seramai : 300 orang ( perempuan sahaja)
Umur : 13-16 tahun
Bayaran : FREE ( tu yg best tu)
tema kem tu "PESONA" . makna pesona tu aku tak sure sgt. hee :D tp yg pastinya ttg C.I.N.T.A.
cinta kpd Allah, cinta kpd rasul, cinta kpd ibu bapa. itulah konsep cinta sbnrnya.
ermm.. kalau nak share, mmg bnyk sgt yg aku nk share. tp kalau bercerita kat sini, mmg smpai 2012 pun tak habis2. hee.. it's ok. aku ringkaskan untuk korang ye.
okay.. i've joined this camp from my aunt. dy daftar melalui facebook. aku tak tau cte sbnrnya. then, my mom yg bg tau. ingt malas nk pergi. tp........ alasan ape pulak nak bg kan? hihi. so i decided to joined the camp. it's ok. just 3 days. lol.
sepupu sepapat pun pergi skli. kwn pun ade. itu pun sorang. kalau diikutkan hati mmg aku nk ajak semua kwn2 aku. tp dsbbkan bukan mak aku yg uruskan semua ni, so last minute punye plan, aku trpkse bwk sorang. utk temankan. hihi
okay. actually, mmg bnyk sgt yg aku dpt drpd kem tu. dpt muhasabah diri aku ni. drpd tak tahu apa2, terus dpt dpt mcm2 . Allah maha adilkan. Dia bg peluang kat aku untuk mendalami semua ni. Subhanallah.
ok. ceramah mmg tak pyh ckp. terlalu bnyk. first motivasi pun aku dh tertidur. hehe. pantang betul aku kalau bab2 ceramah ni. mmg syaitan suka bergayut sakan kat kelopak mata aku time tu. Allah menguji hambanya.
 ini apa yg aku sempat dgr, sempat catit, sempat sematkan dlm hati aku. :)
moge semua ini dpt mnjd peringatan kpd anda. :)
MAHABATULLAH
( mencintai Allah)
Cintanya tdak pernah putus, tak pernah hilang walau sedetik, sehari pun untuk kita. mcm mana pulak cinta kita kepadaNYA?
kita leka, kita lalai dengan hal dunia. kita leka cari cinta hamba2nya. cari boyfriend. cari girlfriend. kita tak pernah terpikir utk cari cinta yg lagi mahal, lagi agung. iaitu cinta allah. yg bawa kita ke akhirat. cinta dgn boyfriend/ girlfrirend boleh ke bawa smpai ke syurga/ akhirat nnt? pasti ke kita, yg diorg akn tetap setia dgn kita? pasti ke kita takkan dihancurkan? fikirlah wahai temanku.........
betapa sedihnya dia tengok hamba2nya yg langsung tak ingat kepadanya. walhal dia nk tolong kita untuk masuk ke lorong syurga, untuk berjaya di akhirat nnt. kita? subhanallah.....
dengan ilmu yg dibekalkan time aku kat sane. aku akn curahkan semuanya kat sini. insyaallah...
mcm mana kita nak cinta kpdnya?
1. Doa kpdnya
2. Kenal & abdikan diri kdpnya
3. Bersyukur
4. Ibadah kita kpdnya. ( dgn iabadah saja dpt timbulkan cinta kita kpdnya)
5 Rindu kpdnya
6. Menyebut namanya
7. Redha & ikhlas dgn ujian yg diberi
8. Berkasih sayang dgnnya
9. Kagum dgn ciptaannya
10. Taat

CINTA terbahagi kpd 2 :
1) Racun- Diikuti oleh nafsu ( tanpa iman & tdk mengikuti syariat Allah)
2) Madu- Diikuti oleh iman. ( cinat yg mengikuti syariat Allah. cinta semuanya krn dia)

Ya allah.. mmg cinta aku masih tak sempurna lagi untuknya. aku masih lg hambaya yg kerdil lagi maha hina. aku masih diliputi dosa2. dosa besar, dosa kecil, malah dosa yg aku tak nampak. tp dgn kekuatan yg diberikan. insyaallah, aku akn cuba. kwn2ku , cintalah kwn2, hamba2 allah yg lain kerana Allah. Cintalah alam sekitar kerana Allah. Cintalah ibu bapa, keluarga, saudara mara, seahabat seandai kerana Allah. Tiada sebarang cinta yg lagi hebat dari cintanya. Cinta yg kekal abadi, cinta yg bawa kita ke syurga.  kita sama2lah doa agar tak terpesong dari agama dan cintanya. Put Allah in your heart. Dear my friend, saat kita merindukan seseorang, saat itulah Allah mendengar luahan kita. Dia menunggu luahan rindu kita kpdnya. Malah kita pula lebih rindu dgn hambanya. bayangkan betapa Sedihnya dia.....
Aku percaya semua orang pernah jatuh cinta dgn someone. Aku pun. Mustahil takde sape pun yg tak pernah tersuka kat someone kan? kalau takde tu, mmg tak normal. pergi buat medical check up cepat2. :)
Dia anugerahkan kita dgn rasa cinta tu, untuk menguji kita. Kita patut bersyukur dgn nikmat yg dibagi.
Alhamdulillah.. dengan kuasanya, dgn keadilannya untuk hambanya, aku dpt muahasabah diri. walaupun sikit. masih lg bnyk yg kena dibaiki, tp alhamdulillah sgt2. :)
alhamdulillah dgn rahmat diberi, tanpa rahmatnya mungkin aku hilang, aku sesat.
Sama2 lah kita berdoa, agar kita diterangi dengan sinarnya.
Maaf dgn post yg tak seberapa ni. Niatku ikhlas..bukan untuk berlagak baik, berlagak alim. tak same sekali.  nobody's perfect. Manusia sama disisi Allah.. Sama2 lah kita berubah ke arah kebaikan. Insyaallah....
Jom lah bercinta dgnnya. :) < PUT ALLAH IN YOUR HEART>



ikhlas : from myself.





thanks youuuu. :)

Si monster kecik sdn.bhd